Animacje i filmy
Film i animacja jest bardzo ważną częścią marketingu. Zauważa się, że coraz rzadziej czyta się opisy produktów i opinie o nich, a zamiast tego ogląda się vlogi i filmowe prezentacje. W związku z tym, aby dotrzeć do jak najszerszego grona i zachęcić do zakupu produktu wskazane jest, aby stworzyć filmy i animacje marketingowe. Gatunków takich filmów jest wiele. Mogą to być klasyczne prezentacje produktu, relacje z oficjalnej prezentacji i wywiady z twórcami oraz testerami, relacja z eventu, dokumentacja procesu twórczego, poradniki, filmy wspierające kampanię, Q&A, live’y i wiele innych rodzajów. Każdy z nich inaczej wpływa na odbiorcę i każdy z nich ma wywołać inny efekt.
Filmy i animacje prezentujące produkt są jednymi z najpopularniejszych montażu w reklamie. Ich siłą jest wielopoziomowe oddziaływanie. Na ekranie pojawiają się ruchome elementy, co znacznie bardziej przykuwa uwagę odbiorcy. Kolorowe elementy, które pokazują, jak działa urządzenie w praktyce, nadaje pewności konsumentowi co do jego sprawności. Dodatkowa stymulacja dźwiękiem wydatniej wpływa na emocje.
Wszelkiego rodzaju nagrania z oficjalnych prezentacji (oczywiście odpowiednio skondensowanych i zmontowanych), wywiady relacje nadają wiarygodności produktowi. Nie stanowi on już tylko stylowego gadżetu, ale także jest faktycznie istniejącą rzeczą. Praktyczne zastosowanie go na wizji dokumentuje efektywność produktu i ostateczny wygląd.
Bardzo efektywnym pod względem reklamowym rodzajem filmów są poradniki. Nie tylko pokazują produkt w użyciu, ale także uczą odbiorcę, jak go użyć. To bardzo cenna wiedza, którą konsumenci lubią czerpać. Dzielenie się wiedzą budzi zaufanie.
Ważne w marketingu jest, aby wytworzyć społeczność wokół marki. Stali klienci, którzy polecają produkt dalej są niezastąpioną reklamą. Filmy, które pomagają budować tę wspólnotę, to te bezpośrednie, w których konsument ma bezpośredni kontakt z przedstawicielem firmy. Najlepiej realizuje się to w live’ach i Q&A. Odbiorca może na bieżąco reagować na przedstawiany materiał, zadawać pytania, czerpać wiedzę bezpośrednio ze źródła. Oczywiście o takich wydarzeniach trzeba informować wcześniej na portalach społecznościowych i nie mogą odbywać się zbyt często, ponieważ spadnie zainteresowanie. Ważne jednak, aby odbywały się one cyklicznie. Dzięki temu konsument będzie wiedział, kiedy będzie musiał poświęcić czas na to, aby stać się częścią społeczeństwa marki.