Branding
Branding definiuje się zazwyczaj jako budowanie świadomości marki. Pod tym sformułowaniem kryje się wiele elementów. Można jednak uprościć je, mówiąc, że branding jest zbiorem elementów graficznych i tekstowych charakterystycznych dla konkretnej marki, jak na przykład logo lub hasło (claim). Ma on na celu sprawić, że właśnie ta marka i firma będzie rozpoznawalna na tle wielu innych firm, zajmujących się tą samą branżą.
Najbardziej podstawowym elementem brandingu jest nazwa marki. To od niej jest zależna każda kolejna rzecz. Dlatego następne w kolejności jest logo i hasło, które będzie towarzyszyło każdej formie promocji. Są to najważniejsze wybory, ponieważ to po nich firma będzie rozpoznawana i oceniana, w szczególności przy pierwszym kontakcie. Nazwa, hasło i logo muszą wyróżniać się na tle firm tej samej branży. Trzeba jednak pamiętać, że wciąż powinny nawiązywać do niej i nie mogą być zbyt skomplikowane, ponieważ mogą zostać niezrozumiałe przez konsumentów.