Arrow Back Icon wróć do strony artykułów

Branding

Branding definiuje się zazwyczaj jako budowanie świadomości marki. Pod tym sformułowaniem kryje się wiele elementów. Można jednak uprościć je, mówiąc, że branding jest zbiorem elementów graficznych i tekstowych charakterystycznych dla konkretnej marki, jak na przykład logo lub hasło (claim). Ma on na celu sprawić, że właśnie ta marka i firma będzie rozpoznawalna na tle wielu innych firm, zajmujących się tą samą branżą.

Najbardziej podstawowym elementem brandingu jest nazwa marki. To od niej jest zależna każda kolejna rzecz. Dlatego następne w kolejności jest logo i hasło, które będzie towarzyszyło każdej formie promocji. Są to najważniejsze wybory, ponieważ to po nich firma będzie rozpoznawana i oceniana, w szczególności przy pierwszym kontakcie. Nazwa, hasło i logo muszą wyróżniać się na tle firm tej samej branży. Trzeba jednak pamiętać, że wciąż powinny nawiązywać do niej i nie mogą być zbyt skomplikowane, ponieważ mogą zostać niezrozumiałe przez konsumentów.

wróć do artykułów

zaufali nam

napisz do nas kontakt

A happy woman looking at her phone while drinking a coffee