Arrow Back Icon wróć do strony artykułów

Logo

Logo to jeden z najważniejszych elementów brandingu. Determinuje on kształt całej szaty graficznej, jaką przyjmie strona internetowa, która jest nieodłącznym elementem na współczesnym rynku, i wszelkie możliwe elementy promocyjne. To logo jest tym elementem, który ma być rozpoznawany i identyfikowany z jakością usługi.

Tworzenie logo jest skomplikowanym procesem. Pracę nad nim należy zacząć od rozpoznania branży, oczekiwań klienta i zdefiniowania idei, jakimi dana firma chce się kierować oraz jakie chce wprowadzać przy dystrybucji swoich produktów lub usług. Dopiero po zebraniu tych informacji można rozpocząć projektowanie. Pamiętać należy, że logo nie powinno być zbyt dosłowne. Powinno nawiązywać do branży, jaką zajmuje się dany podmiot, ale nie powinno być prostą metonimią.

Logo składa się z trzech komponentów: logotypu, sygnetu i tagline’u.

Logotyp jest wizualnym przedstawieniem nazwy marki. Ze względu na jego charakter dzieli się go na kilka rodzajów, które wyróżnia się ze względu na koncepcję projektu. Pierwszym i jednym z najpopularniejszych jest logotyp, który nazywa się tak samo – logotyp – polega on na ciekawym sposobie prezentacji całej nazwy firmy. Często wykorzystywanym rodzajem jest glif, który jest przedstawieniem inicjałów nazwy. Popularnym logotypem jest monogram, czyli zestawienie wybranych liter nazwy, co jest szczególnie przydatne, kiedy jest ona długa, wieloczłonowa lub stanowi zestawienie nazwisk. Kolejnym rodzajem jest znak graficzny – może on stanowić wizualizację nazwy lub poprzez skojarzenia przywodzić na myśl działalność firmy.

Sygnet jest symbolem graficznym, który reprezentuje daną firmę. Przy jego projektowaniu nie jest wskazane, aby używać więcej niż trzy kolory. Ich nadmierna ilość może rozpraszać uwagę, co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo zapamiętania. Podczas tworzenia go warto zwrócić uwagę, czy pomysł jest unikatowy i czy nie jest zbyt inspirowany istniejącym już logiem.

Tagline to krótkie hasło, które towarzyszy marce, nazywane również sloganem. Powinno być łatwe do zapamiętania i wyrażać myśl, która będzie chętnie przyswajana przez konsumentów.

wróć do artykułów

zaufali nam

napisz do nas kontakt

A happy woman looking at her phone while drinking a coffee