Materiały firmowe
Materiały firmowe to różnego rodzaju elementy kampanii brandingowej, które mają za zadanie przedstawić markę, a nie produkt. Prowadzenie tego rodzaju kampanii jest bardzo ważne. W momencie, kiedy na rynku jest dostępnych tyle sklepów, które rywalizują ze sobą o klientów, nie wystarczy dobrej jakości produkt w niskiej cenie. Obecni konsumenci potrzebują zaufania do firmy, aby skorzystać z jej usług. W tym celu należy promować markę firmy, aby kojarzyła się konsumentom z wysoką jakością wykonania, dostępnością i spełnianiem potrzeb klienta.
Do tego celu tworzy się strony internetowe, które stanowią wizytówkę każdej firmy. To po niej klient rozpoznaje, czy firma stara się być na bieżąco z wymaganiami konsumentów, czy jest aktywna w komunikacji z nimi i czy charakteryzuje ją profesjonalizm. Za to odpowiada nie tylko szata graficzna strony, uzupełnianie produktów i informacji, ale także podstrona „O nas”, która przedstawia historię firmy, metody oraz idee działania itp. informacje. Jest to bardzo ważne w dobie dzisiejszego marketingu.
Do propagowania marki ważne jest także uruchomienie kanałów komunikacji pozainternetowej. Materiały firmowe offline to na przykład banery na billboardy, potykacze, wizytówki, ulotki, roll upy. Mają one na celu zwiększać świadomość konsumenta o istnieniu danej firmy. Dlatego powinny być projektowane w jednym stylu, zazwyczaj tym samym co strona internetowa. Jest to potrzebne do prowadzenia unikatowego i jednolitego komunikatu. Muszą one zawierać logotyp, slogan, nazwę firmy i dodatkowe elementy, które wskazują na charakter prowadzonej działalności.
Dodatkowymi materiałami firmowymi, które różnią się w sposobie komunikowania, są gadżety reklamowe. Zaliczają się do nich najróżniejsze przedmioty codziennego użytku, które są specjalnie wyprodukowane w celu wręczenia ich jako upominku lub w celu pokazania konsekwencji kampanii firmy. Są to długopisy z logiem firmy, kubki, koszulki, leżaki, parasole, kalendarze i wiele innych produktów, które wymagają bardzo dopracowanego projektu i jakości, aby spełniły swoje cele. W ten sposób poprzez ich użyteczność konsument ma częstszą styczność z logiem danej firmy i zapamiętuje ją.