Materiały reklamowe
Materiały reklamowe to zbiór różnych elementów graficznych, które służą do propagowania marki. Do tego celu używa się zróżnicowanych kanałów komunikacji zarówno Internetowej, jak i tzw. offline’owej. Ich wybór jest zależny od tego, do jakiej grupy docelowej chce się zwracać ze swoim produktem, oraz od tego, jaki ma być zasięg przekazu. Ich celem jest przedstawienie produktu lub usługi, jaką oferuje dany podmiot.
Materiały reklamowe online to przede wszystkim strony internetowe oraz różnego rodzaju banery i animacje umieszczane w celach promocyjnych na portalach społecznościowych i informacyjnych oraz serwisach. Witryny internetowe powinny być tworzone zgodnie z najnowszymi trendami projektowania UX i UI, a także być spersonalizowane pod charakter i tematykę firmy. Więcej o sposobie tworzenia stron i ich jakości możesz dowiedzieć się na podstronie Strony i sklepy internetowe. Do projektowania banerów i animacji niezbędna jest strona internetowa, do której będą one przenosić. To ona stanowi punkt odniesienia do stylu i decyduje o użyciu odpowiednich kolorów, w jakim są tworzone. Te materiały reklamowe muszą przedstawiać produkt i usługę w sposób esencjonalny oraz wymowny. Zawierać powinny także treść skondensowaną do charakterystycznego dla danej marki claimu (sloganu) oraz informację, co jest przedmiotem reklamy. Nieodłącznym elementem są także odpowiednie grafiki, które będą korelować z treścią i celem baneru lub animacji. Powinny one w sposób kompleksowy przedstawiać przedmiot sprawy i przyciągać interesującymi rozwiązaniami, a także sprawiać przyjemność oglądającemu. Głównym celem baneru i animacji jest kliknięcie w niego przez konsumenta, aby zobaczyć pełną ofertę.
Wyjątkowym i niezwykle skutecznym rodzajem reklamy jest strona typu Landing Page. Jest to specjalnie stworzona witryna, która ma na celu informować o konkretnym produkcie, ofercie, promocji, okazji, wydarzeniu. Charakteryzuje się wysokim sprecyzowaniem komunikatu, dzięki czemu skutecznie opisuje reklamowany przedmiot.
Materiały offline to przede wszystkim banery na billboardy, które informują o konkretnym produkcie lub okresie promocyjnym. Zasady tworzenia tego rodzaju reklamy są bardzo zbliżone do zasad wykonywania banerów internetowych. Należy wyeksponować przedmiot reklamy i opatrzyć go krótkim, esencjonalnym hasłem, które będzie informowało o jej reklamy.