Wizerunkowa strona www
Strona wizerunkowa, inaczej nazywana też wizytówką, ma za zadanie w krótki i przejrzysty sposób zaprezentować działalność firmy lub osoby, której jest poświęcona. Jej wygląd skupia się na dwóch elementach: przedstawieniu i wezwaniu do kontaktu. Ze względu na niewielkie rozmiary takiej strony treści na niej są esencjonalne, skupiające się przede wszystkim na tym, czym się dany podmiot zajmuje, jakie ma doświadczenie, osiągnięcia i za pomocą jakich metod działa.
Główną zaletą posiadania strony wizerunkowej jest szybkie przedstawienie firmy. Dzięki temu przede wszystkim jest się widocznym w Internecie, który dla większości ludzi stanowi podstawowe źródło zdobywania informacji. Taka strona to pierwszy kontakt potencjalnego klienta z firmą i to na jej podstawie dokonuje on oceny, czy dany podmiot jest godny zaufania i czy wykona zlecenie prawidłowo. Dzięki pierwszemu zetknięciu ze stroną wizerunkową, znacznie łatwiej odwiedzający odnajdzie się w dalszej kolejności w serwisie tej firmy i nie odrzuci go rozmiar witryny. Charakterystyczny i zapadający w pamięć design i układ strony łatwiej skłoni potencjalnego klienta do bezpośredniego skontaktowania się.
Projekt graficzny strony jest inspirowany logiem firmy, aby zachować ścisłą identyfikację jednego z drugim. W związku z tym wizualne uksztaltowanie strony i kolorystyka bezpośrednio do niego nawiązują. Ze względu na niewielkie rozmiary i jedynie zapoznawczy charakter strony utrzymana jest w tonie minimalizmu, aby zbyt liczne ozdobniki nie odwróciły uwagi od treści i była ona czytelna. Równocześnie odznacza się unikatowością, aby wyróżniać się wśród milionów innych witryn.
Najważniejszym celem strony wizerunkowej jest nakłonienie odwiedzającego do kontaktu, dlatego powinna ona zawierać formularz kontaktowy. Każdy element witryny powinien prowadzić ostatecznie do nakłonienia potencjalnego klienta do skomunikowania się z firmą. Nie powinno to jednak przyjmować nachalnej formy, ponieważ może to spowodować wzbudzenie nieufności do takiej strony.
Wizytówki w formie papierowej tworzone są z myślą o małych formatach, aby zmieściły się w kieszeni. Nie inaczej jest w przypadku strony wizytówkowej. Zazwyczaj odwiedzane są z urządzeń mobilnych, dlatego bardzo ważne jest precyzyjne dostosowanie jej rozmiarów do smartfonów, tabletów innych urządzeń tego typu. Za każdym razem odwiedzający powinien mieć pełen obraz, aby miał pewność co do profesjonalizmu firmy, której stronę odwiedza.