Kampanie digital i 360°
Zaistnienie na tak różnorodnym i mnogim rynku, jaki funkcjonuje w Internecie wymaga promowania swojej marki, aby piąć się po szczeblach wyszukiwarek i zdobywać nowych klientów. Do tego celu organizuje się kampanie digitalowe, które poprzez różne działania mają za zadanie wywindować daną firmę na górę listy linków. Dla firm, które interesuje jeszcze większy zasięg reklamy, przygotowuje się kampanie 360°, obejmujące wszystkie kanały przekazu.
Kampania digitalowa obejmuje promocję poprzez wszystkie kanały online. Podstawowym mechanizmem są więc grafiki reklamowe, które po kliknięciu przenoszą na stronę danej firmy. Linki w reklamach często przekierowują na specjalnie utworzoną na rzecz kampanii stronę typu Landing Page. Jest to specjalna strona reprezentująca konkretną usługę lub wybrane produkty. W celu jak najlepszego dotarcia do nowych klientów należy zaistnieć w jak największej ilości miejsc przekazu: portale społecznościowe i informacyjne, fora. Dzięki temu można dowiedzieć się, który kanał sprawdza się najlepiej i na który najlepiej z czasem położyć nacisk. Kolejnym ruchem, jaki można podjąć w ramach marketingu digitalowego, to działania afiliacyjne, nazywane marketingiem afiliacyjnym. W jego ramach podejmuje się współprace z innym podmiotem, który w zamian za opłatę będzie promował produkt innej firmy. Przykładem tego są influencerzy, prezentujący produkt określonej marki w materiałach sponsorowanych. Kolejnym ważnym elementem digital marketingu jest przeprowadzenie audytu SEO, naprawienie błędów, jakie on wykaże i podjęcie działań zwiększających pozycję w wyszukiwarkach. Kampania tego rodzaju posiada także wiele innych elementów takich jak na przykład prowadzenie newslettera, bloga, tworzenie podcastów tematycznych i wiele innych. Dzięki tym działaniom zwiększa się sprzedaż i rozpoznawalność marki, zbiera się bazę leadów i przede wszystkim zwiększa widoczność w Internecie.
Kampania 360° obejmuje wszystkie działania, jakie są podejmowane w przypadku kampanii digitalowych, jednak poszerza je także o przedsięwzięcia offline. Należą do nich wysyłanie wiadomości SMS i MMS z informacją o na przykład promocjach. Zalicza się do tego także reklamy telewizyjne i radiowe, ulotki rozdawane na ulicach, banery na billboardy itp. W przypadku tego rodzaju kampanii należy ujednolicić przekaz we wszystkich kanałach, jakie są uruchamiane podczas kampanii. Dzięki temu odbiorca ma nieustanny kontakt z produktem lub usługą, ale przede wszystkim z marką. Powielenie komunikatu sprawi, że łatwiej jest zapamiętać treść, w szczególności, kiedy bardzo często się on powtarza.